tisdag 26 januari 2010

Fantastiskt goda knäckebröd


Dessa knäckebröden var dom absolut godaste jag har smakat. Receptet har jag fått av en väninna till Ingela. Otroligt enkelt var det också för det tog bara ca 5 min att förbereda innan dom skulle i ugnen.

1 plåt

2 dl majsmjöl
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
0,5 dj linfrö
0,5 tsk salt
0,5 dl rapsolja

Rör ihop alla ingredienserna i en bunke och häll över 2,5 dl kokande vatten. Rör om. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper på en plåt. Skär rutor och häll över lite flingsalt. Grädda på 150 grader i drygt en timme (1 h och 15 min var mina inne)

7 kommentarer:

Ingela 26 januari 2010 kl. 16:10  

Ja, visst är de goda! Ett stort plus är att de dessutom är glutenfria (om inte mina glutenkunskaper är helt fel...) och således passar att bjuda även glutenintoleranta på.

Sofie 27 januari 2010 kl. 09:14  

Åh vad bra. Ett lättbakat knäckebröd som dessutom är glutenfritt. Perfekt. Måste testa!

Ellen* 27 januari 2010 kl. 19:07  

Har prøvd dette idag - det var superdupergodt!! Jeg og ungene har nesten knasket i oss hele plata:o) Må lage mer! Takk for oppskrifta!

Ania 1 februari 2010 kl. 21:11  

Utrolig nydelig, og så enkelt!! Takk!! :)

Brysselkakan 11 februari 2010 kl. 19:25  

Men varför blev mina sega??? Väldigt goda men sega...

Ny på att baka,  3 september 2011 kl. 13:42  

Superenekelt och supergott!! tusen tack för ett jättebra recept :) Ett tips är att lägga ett bakplåtspapper ovanpå smeten när man lägger den på plåten och sen smeker ut smeten. Då blir den tunn och fin utan att den går sönder :)

Anonym,  19 februari 2012 kl. 19:14  

Helt fantastisk god-og ungene likte de også-en klar vinner hos oss;-)))

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP